Élménybeszámoló, 2. rész

Valenciai beszámoló – folytatás

2012. november 10-től december 2-ig 12 Szent Lászlós diák Valenciában, Spanyolországban végzett szakmai gyakorlatot. A diákok gyakorlati helye vállalkozásoknál volt, ahol kettesével vagy egyedül voltak elhelyezve.

Két rendszergazda (Totterveich Ágnes és László Zoltán) a "DO YOU BIKE" vállalkozáshoz került, ahol váltott műszakban délelőtt-délután 5-5 órát dolgoztak.

A másik négy rendszergazda az iskolánál (CENTRO SUPERIOR DE HOSTELERIA Y TURISMO DE VALENCIA) dolgozott, ketten délelőtt, ketten pedig délután napi négy órában.

A villanyszerelőknél Lengyel Máté és Nagy Bence a Hotel Silken Puerta del Mar-ban karbantartói munkát végzett, ők napi hat órát dolgoztak.

Holczer Ákos Hotel Senator Parque Central-ban karbantartói munkát végzett, ő napi öt órát dolgozott.

Kovács Dénes és Kusnyarik Péter villanyszerelők a BED AND BREAKFAST MARE DE DEU vállalkozásnál egy lakásfelújításban vettek részt napi öt órában, ahol véstek, vezetéket vezettek a falban.

Tóth Bence az Instalaciones ALIAGA SL vállakozásnál klímákat kötött be, javított, szerelt.

A gyakorlat november 12-én kezdődött általános tájékoztatóval, majd munkahelyi interjúkkal. Itt megbeszélték, hogy milyen munkát kell végezni, kell-e munkaruha stb. A villanyszerelőknél szükség volt a velünk hozott munkaruhára és villanyszerelős munkacipőre, a rendszergazdák számára nem volt előírt öltözet. A vállalkozások vezetői azt nézték meg, hogy a diákok beszélnek-e angolul, megértik-e az utasításokat spanyolul, illetve milyen a hozzáállásuk.

November 10-én érkeztünk Valenciába, elfoglaltuk a szállásunkat, pihentünk, felfedeztük a környéket. Másnap, vasárnap sétáltunk a városban, és megpróbáltunk minél jobban tájékozódni az új környezetben. November 10-én érkeztünk Valenciába, elfoglaltuk a szállásunkat, pihentünk, felfedeztük a környéket. Másnap, vasárnap sétáltunk a városban, és megpróbáltunk minél jobban tájékozódni az új környezetben.

Az első hétvégén meglátogattuk a La Ciudad de las Artes y las Ciencias / A művészetek, és a tudományok városát, megnéztük az Oceanografic-ot, a L'Hemisferic-ben egy filmet, meglátogattuk a Museo de Ciences Principe Felipe-et.Az első hétvégén meglátogattuk a La Ciudad de las Artes y las Ciencias / A művészetek, és a tudományok városát, megnéztük az Oceanografic-ot, a L'Hemisferic-ben egy filmet, meglátogattuk a Museo de Ciences Principe Felipe-et.

Az elterelt folyó medrében sétáltunk, ahol különleges növényeket, állatokat láttunk.Az elterelt folyó medrében sétáltunk, ahol különleges növényeket, állatokat láttunk.

Vasárnap megnéztük a Selyembörzét, délután szabadidős tevékenységek voltak, városséta, vásárlás volt a program. A második hétvégén megnéztük a Valenciai székesegyházat, az Azuyelo (festett csempe) múzeumot és a városkaput (Torres de Serranos), a Mercado Centralt.

Vasárnap megnéztük a Mestalla stadiont, ahol Puskás Ferenc is focizott valaha.

Majd kilátogattunk a kikötőbe és a strandra. A hazautazás hétvégéje vásárlással, készülődéssel telt.

A Valenciában töltött három hét mindenki számára felejthetetlen élmény volt. Szívesen kimennénk újra, ha lehetséges.